Çocuklarda Süt İçmenin Boy Uzamasına Etkisi
Düzenli olarak günde 3 bardak süt içien çocukların boylarının, içmeyenlere göre ortalama 2 santim daha uzun olduğu tespit edildi.ABD Klinik Beslenme Dergisi’nde yer alan habere göre, Danimarka Kraliyet Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Araştırmaları Bölüm’ünce, 2.5 yaşındaki 101 çocuk üzerinde bir araştırma yapıldı.Sütün çocukların büyüme süreci üzerindeki etkilerinin incelendiği araştırmada, düzenli olarak günde 3 bardak süt içen çocukların boylarının, içmeyenlere göre ortalama 2 santimetre daha uzun olduğu tespit edildi.Yapılan çalışmada ayrıca, günde 3 bardak sütle beslenen çocukların kanlarında, günde 1 bardakla beslenenlere göre yüzde 30 oranında daha fazla gelişme ve boy uzamasında düzenleyici görevi yürüten E.B.E-I etmeni belirlendi.Kaynak/12



iyi haber bizim için. Benimkine yemek verme ama sütsüz asla. Ee bu durumda sevmediği yemekler olunca da sütle doyurmaya çalışıyor karnını. Ama ben süte yüklenmesin diye uğraşıp duyuyorum, çünkü günde 500 ml. üzeri sütün kansızlığa sebep olduğunu duymuştum, doktorumuzdan.
Evet ben de biliyorum çocukların günde 500 ml. den fazla süt tüketmesi kandaki demirin emilimini azaltıyor.500 ml.’e sütü kontrol altında tutuyorsan sorun yok ileride selvi olacak çocuklarımız olacak:)Ama ben genede boy uzamasında genetik faktörlerin daha önemli olduğu düşünüyorum.
güzel bir konu bizimle paylaştığın için tsk.